Kalusto

Renault Clio R.S. IV Cup

Keväällä 2016 Englannin Cheshirestä hankittu Renault Sportin rakentama tehdasvalmisteinen Clio Cup -rata-auto. Auto perustuu Clio Renault Sport 220 Trophy -malliin, mutta se on rakennettu jo uutena vain kilpakäyttöön. Kilpuria liikuttaa 220 hevosvoimainen 1,6l turbomoottori, ja voima välittyy tiehen lukollisen Sadev:n kuusivaihteisen sequential-vaihteiston kautta, jota käskytetään ratin takaa löytyvillä vaihdevivuilla. Telemetriasta ja moottorinohjauksesta huolehtii Cosworthin laitteisto.

  • Clio Renault Sport teräskori vahvistettu hitsatuilla turvakaarilla
  • 1,6l 16v turbo, neljäsylinterinen rivimoottori, 1618cm3
  • 162kW (220hv) 6000rpm, 280Nm 4750rpm
  • Cosworth ECU
  • Sadev 6-nopeuksinen sequential-vaihteisto lukollisella tasauspyörästöllä ja rattivaihteilla
  • Edessä 4-mäntäiset jarrut 320mm jäähdytetyillä levyillä, takana kiinteät 260mm levyt
  • Dunlop full slicks 205/620 R17 renkaat Speedlinen 8x17 alumiinivanteilla
  • Paino 1080kg / 1170kg

EX - V1600 Honda Civic

Radalla käytössä on kesällä 2015 uudelleen rakennettu V1600-luokan vuoden 2003 Honda Civic. Auto on edellisen oikealta ajettavan Civicin seuraaja ja siitä parannettu malli. Ensimmäistä kertaa uusi auto pääsi radalla kauden 2015 Alastaron Rata-SM kilpailussa. Kilpurissa on 1590cc neljäsylinterinen rivimoottori ja ratakäyttöön tehty moottorinohjaus. Kaikki ylimääräinen on poistettu painon säätämiseksi, ja sisälle on hitsattu vahvat turvakaaret. Iskunvaimennus on kilpakäyttöön suunniteltu, ja kaikki alustan osat on maalattu, eli auto on kauttaaltaan erittäin siistissä ja edustavassa kunnossa.


  • AST alusta
  • Superflex puslat
  • Ferodo/EBC jarrupalat ja teräspunosletkut
  • Ratakäyttöön tehty moottorinohjaus
  • Paino 1075kg