Uutiset 2016-2017

Clio Cup Central Europe -sarjan kauden 2018 esite (27.12-17)

Sarjan kauden 2018 esite on julkaistu, pääset lukemaan sen TÄSTÄ.

Hyvää joulua ja vauhdikasta uutta vuotta 2018! (24.12-17)

Salminen Racing toivottaa yhteistyökumppaneilleen, tukijoilleen ja seuraajilleen hyvää joulunaikaa ja vauhdikasta uutta vuotta 2018!

Kauden 2018 kilpailukalenteri julkaistu (1.12.-17)

Kauden 2018 kilpailukalenteri on julkaistu Saksan Renault Sportin sivuilla, tämän kauden mukaan mestaruudesta kilpaillaan 14 osakilpailussa seitsemän viikonlopun aikana. Neljä ensimmäistä osakilpailuviikonloppua ajetaan Saksan suurimman GT-autosarjan, ADAC GT Masters:n, yhteydessä. GT Mastersien jälkeen ajetaan Tsekissä viime vuonnakin lähes 100 000 katsojaa keränneessä Czech Truck Prix:ssä. Kuudes viikonloppu on Hockenheimissa NASCAR Euro Series:n kanssa, jonka jälkeen marraskuun alussa suunnataan Etelä-Ranskaan Clio Cup Superfinale:en, jossa ratkaistaan kaikkien Clio Cup:ien mestari.

Kauden 2018 kilpailukalenteri:

13.-15.4. Oschersleben (DEU) ADAC GT Masters

8.-10.6. Red Bull Ring (AUT) ADAC GT Masters

3.-5.8. Nürburgring (DEU) ADAC GT Masters

17.-19.8. Zandvoort (NLD) ADAC GT Masters

31.8.-2.9. Most (CZE) Czech Truck Prix

14.-16.9. Hockenheimring (DEU) NASCAR Whelen Euro Series

2.-4.11. Circuit Paul Ricard (FRA) Clio Cup Superfinale

Uutinen Renault Sportin sivuilla: renault-sport.de

Spa Euro Race videoklippi (15.11.-17)

Motorhome-Scania edistyy (13.11.-17)

Viime viikot tiimimme Motorhome-Scaniaa on tehty hyvällä vauhdilla eteenpäin. Reilu viikko sitten saatiin asennettua hytin päälle tuleva yksi nukkumapaikka autoon, jonka jälkeen asuintiloja on päästy tekemään vauhdilla eteenpäin. Muutaman viikon päästä asuintiloja voidaan alkaa jo verhoilemaan, ja valmistelemaan tavaratilojen hyllyjä ja maalausta. Näiden jälkeen vuorossa on lavan alle tulevien laatikoiden sovitus ja verhoilu, sekä auton teippaus.

Kauden 2017 yhteenveto (2.11.-17)

Osaltamme kausi alkoi valitettavan myöhässä kuljettajamme sairastelun vuoksi. Asiat saatiin kuitenkin sen verran järjestykseen, että Clio Cup Central Europe -sarjan ensimmäisessä osakilpailussa Oscherslebenissä oltiin seuraamassa katsomon puolella ja seuraavassa osakilpailussa Belgian Spassa radalla. Kilpailu onnistui hienosti, vaikka aikaisempaa kokemusta tämän kokoluokan kilpailuista ei ollutkaan ja radalla pystyttiin vastaamaan melko hyvin jopa kärkiporukan kisavauhtiin. Auto saatiin toimimaan nopealla radalla ja kisamatkalta saatiin paljon arvokasta kokemusta tulevia kilpailuja silmällä pitäen.

Yhden kilpailun puristamisen jälkeen kuljettajan sairastelu kuitenkin taas jatkui aina alkusyksylle asti. Henkisen puolen oireilu kun rajoittaa tekemistä aika ankarasti. Nyt asia on hoidettavana, ja pystymme keskittymään ensi kauteen.

Kaudella 2018 kilpailemme Clio Cup Central Europe -sarjassa, jonka juuri julkaistiin jatkuvan myös tulevina vuosina edellisvuosien tapaan. Kilpailut ajetaan Saksassa ja sen naapurimaissa ja mestaruus ratkaistaan seitsemän kilpailuviikonlopun aikana mm. Hockenheimin ja Spa-Francorchampsin radalla. Tarkka kilpailukalenteri julkaistaan joulukuussa. Motorhome-Scaniamme edistyy jälleen suurin harppauksin, ja se on tarkoitus saada täysin valmiiksi ennen seuraavan kisakauden alkua. Cliolle tehdään taas talven aikana huoltoa ja odotetaan ensi kauden päivityksiä julkistettaviksi. Paljon muitakin juttuja on tulossa, tiedotellaan niistä tuonnempana.

Nyt jätetään tämä kausi taakse ja keskitytään jo tulevaan.

Spa Euro Race (23.6.-17)

Span kilpailusta on kulunut jo melkein kaksi viikkoa, auton huolto seuraavia kilpailuja varten on jo aloitettu ja yksi viikonloppu vietetty RXAcademyn rallicross-Cliojen huoltohommissa. Kilpailuviikonloppu onnistui kokonaisuudessaan hyvin, ja isomman mittaluokan kilpailuista saatiin paljon oppia. Oli erittäin positiivista huomata vauhdin riittävän näin vähäisellä kokemuksella isoista radoista lähes kärkijoukkoon asti.
Lehdistötiedotteen kilpailusta voi lukea moottoriurheilu.tv:n sivuilta (https://www.moottoriurheilu.tv/aarni-salminen-tais...) ja lisää juttua tiimimme facebook-sivuilta.
Nyt jatketaan auton huoltoa, jotta päästään ajamaan kunnolla testiä ennen seuraavia kilpailuja Saksassa elokuun puolella.

Clio Cup Central Europe, Spa (7.6.-17)

Kauden ensimmäinen osakilpailumme ajetaan tulevana viikonloppuna Belgiassa hienolla Spa-Francorchampsin radalla. Tätä kirjoitaessa ollaan jo Etelä-Ruotsissa matkalla kohti kisapaikkaa.
Moottorin ja vaihdelaatikon saaminen huolloista viivästyivät hieman varaosien toimitusvaikeuksien vuoksi ja omat paineensa tiukkaan aikatauluun toi Hyvinkään SM Rallicrossiviikonlopun huoltohommat. Viime viikon aikana kilpuri saatiin koottua ja heti perjantaiksi järjestyi ensimmäinen testipäivä Alastarolla. Auto toimi hyvin ja vanhoilla trenirenkailla ajokin kulki. Viikonlopun aikana pakattiin kuljetuskalusto ja tiistaina startattiin matka kohti Belgiaa ja kauden ensimmäistä Clio Cup Central Europe -sarjan kilpailua. Torstaina on autojen katsastukset, perjantaina treenit ja lauantaina ja sunnuntaina aika-ajot ja kilpailulähdöt. Paikalle odotetaan yli 50 Clioa, joten kunnon kilvanajamista on varmasti luvassa. Tsekkaa myös sivumme Facebookin puolella, johon päivitämme enemmänkin kilpailujen kulusta.

Kauden alku (12.4.-17)

Kausi 2017 starttaa osaltamme myöhässä alkuperäisiin suunnitelmiimme nähden kuljettajamme sairastelun vuoksi, jotka pakottivat lähes kolmen kuukauden taukoon vuoden vaihteen jälkeen. Nyt asiat ovat taas siltä osin kunnossa, fysiikkatreeni on kovimmillaan ja kilpurin huolto käynnissä.

Clion moottori on Ranskan Orecalla tarkastuksessa, ja vaihdelaatikko ja alustan osat viedään pääsiäisen aikoihin huoltoon. Kauden ensimmäiset treenit päästään ajamaan loppukuun aikana. Muutaman viikon kuljettajamme on kuitenkin jo saanut ajaa simulaattorilla treeniä. Kaudella 2017 ajamme suunnitelmamme mukaisesti Clio Cup Central Europe -sarjaa, jonka ensimmäinen kilpailu ajetaan huhtikuun lopulla Saksan Oscherslebenissä, ja tiimimme ensimmäinen kilpailu tulee olemaan kesäkuussa Span radalla Belgiassa. Vähän ajan päästä kuitenkin taas se tärkein: kilpuri saadaan taas huollon jäjiltä kokoon ja päästään radalle!

Hyvää joulua ja vauhdikasta uuttavuotta! (24.12.-16)

Salminen Racing toivottaa yhteistyökumppaneilleen ja kaikille toiminnassa mukana olleille hyvää joulua ja vauhdikasta uuttavuotta 2017.

Kauden 2016 yhteenveto (11.11.-16)

Ratakausi 2016 on jo ajamisen osalta ohi, joten on aika tehdä yhteenveto kauden tapahtumista.

Alkuvuosi oltiin vielä täysin ilman kilpuria, kun edellinen automme, V1600 luokan Honda Civic, vaihtoi omistajaa loppuvuodesta. Ehdokkaat uudeksi autoksi olivat kuitenkin jo tiedossa ja maaliskuussa oltiin Englannin Cheshiressä uuden auton vieressä. Renault Sport Clio RS4 saapui laivalla Suomeen huhtikuun puolessa välissä. Kilpurin saavuttua talliin alkoi tutustuminen uuteen autoon, jossa varsinkin tiedonkeruulaitteet olivat tiimillemme vielä silloin lähes täysin vieraita. Kevät kului pitkälti radalla opeteltaessa ja testatessa uutta autoamme, jotta pääsimme nopeasti sinuiksi sen kanssa. Autoon tuli myös joitain päivityksiä, jotka tämän vuoden säännöt vaativat.

Kauden ensimmäinen ja ainoa kilpailumme ajettiin 26.-27. elokuuta Alastaron moottoriradalla, kun Ruotsin Clio Cup vieraili Suomessa. Aarni ajoi hienosti ensimmäisessä kilpailussaan Cliolla molemmista lähdöistä neljännet sijat. Viikonloppu oli tiimillemme erittäin opettavainen automme suhteen, ja oli hienoa huomata kuljettajamme vauhdin yltävän kärkitaisteluun asti. Loppukesällä oli tarkoitus ajaa vielä toinen kilpailu, ja vaihtoehtoina olivat Ruotsin Cupin osakilpailu tai Belgiassa Span radalla ajettava Clio Cup Euro Finals -kilpailu. Päätimme lähteä Span kilpailuun, joka kuitenkin peruttiin vain muutama tunti ennen matkaan lähtöä. Loppukausi käytettiinkin yhä aktiivisemmin testaamiseen.

Kauden aikana olimme myös kaikkiaan viidessä eri näytelyssä esittelemässä kalustoamme ja kertomassa toiminnastamme. Seinäjoen katuradalla Race ja Rock -tapahtuman yhteydessä ajoimme näytösajoja, sekä olimme keväällä Turun Auto Saloon -näyttelyssä ja kauppakeskus Myllyn Mylly Motor Show:ssa kymmenien tuhanten ihmisten nähtävillä. Tiimimme sai todella hyvin näkyvyyttä ja moni pääsi testaamaan oikeassa kilpa-autossa istumista.

Kausi 2016 on ollut kilpailujen osalta hiljaisempi, mutta tulevan kauden valmisteluihin on käytetty todella paljon aikaa. Tutulla autolla on helppo lähteä Euroopan suurimmille radoille ajamaan koko sarjaa, ja voidaan keskittyä välittömästi vain menestyksen saavuttamiseen.

Kiitokset kaikille yhteistyökumppaneillemme, jotka ovat tehneet mahdolliseksi isompaan luokkaan siirtymisen, sekä muuten toiminnassa mukana olleille ja toimintaa seuranneille.


Tällä hetkellä ensi kauden järjestäminen on jo hyvässä vauhdissa ja Scania-motorhome etenee koko ajan. Ensi kauden viralliset testit alkavat maaliskuussa, joten aikaa lepäilyyn ei ole. Tapahtumat radalla hiljenevät nyt hetkeksi, mutta tiedottaminen ja taustatoiminta jatkuvat läpi talven.

Näytillä Autotalo Pelttarissa (19.10.-16)

Viime viikonloppuna oltiin Raision Autotalo Pelttarissa esittelemässä Clioa ja kertomassa toiminnastamme uusien Renault -mallien julkistusten yhteydessä.
Kuluneella viikolla olemme aloittaneet kuljetusautomme rakentamista ja varustelua, ja tuleva viikonloppu vietetään taas radalla testien merkeissä.

Belgian kilpailun peruuntuminen (5.10.-16)

Valitettavasti kauan odotettu Clio Cup Euro Finals 2016 -kilpailu on peruutettu. Viime viikonlopun Clio Cuppien kilpailuissa monien Clioja ajattavien tiimien autot ovat vaurioituneet niin pahoin, että useat ilmoittautuneet ovat joutuneet peruuttamaan osallistumisensa Span kilpailuun.
Tieto peruuntumisesta saatiin vasta vähän ennen matkaan lähtöä, joten tiimimme on luonnollisesti erittäin pettynyt. Ensimmäinen oikea ulkomaiden kilpailumme ja hienon Spa-Francorchampsin radan kokeminen joutuvat siis odottamaan ensi kauteen.

Pettymystä ei kuitenkaan kauaa muistella; syksyn aikana ajamme vielä 1-2 testipäivää, jonka jälkeen alkaa auton kausihuolto. Ensi kauden valmistelut ovat jo käynnissä, jotta kaudella 2017 ollaan valmiita kokonaiseen sarjaan.

Kauden viimeinen kilpailu Belgiassa (27.9.-16)

Kauden viimeinen kilpailumme ajetaan ennakkosuunnitelmista poiketen Belgiassa legendaarisella Spa-Francorchamps:n radalla 7.-9. lokakuuta. Kilpailu on Benelux Clio Cupin viimeinen osakilpailu, johon on kutsuttu muiden Euroopan alueen Cuppien kuljettajia erityiseen Renault Clio Cup Euro Finals 2016 kilpailuun. Pitkän viikonlopun aikana ajetaan siis epävirallisesta Cliojen Euroopan Mestaruudesta.
Päätöstä lähteä ajamaan yhdelle maineikkaimmista moottoriradoista ei tarvinnut kauaa miettiä. Nyt valmistelut alkavat olemaan jo hyvässä vaiheessa ja viikon kuluttua tiistai-iltana lähdetään kohti Belgiaa. Matkasta tullaan tiedottamaan paljon, varsinkin Facebook-sivuillamme facebook.com/salminenracingfinland, joten pysykää kuulolla!

Lisää infoa kilpailusta: Spa Challenge 2016

Incar Clio Cup Alastaro (31.8.-16)

Viikonlopun Clio Cup -osakilpailuista koko lähtöjen mittaiset InCar -videot. Ensimmäisessä lähdössä mm. epäonnistunut startti ja sitä seuraavat monet ohitukset.
Toisessa lähdössä kuuluu hyvin varsinkin kilpailun loppua kohden auton käyntihäiriö ja pätkiminen, ero taaksepäin kuitenkin on merkittävä.
Nyt Clio on taas jo kunnossa ja treenit jatkuvat.

Clio Cup, Alastaro (29.8.-16)

Viikonloppuna ajettiin tiimimme ensimmäinen kilpailu Cliolla, kun Ruotsin Clio Cup vieraili Suomessa Alastaron moottoriradalla. Kilpailuun oltiin valmistauduttu huolella, joka näkyi tuloksessa; Aarni ajoi kovan luokan molemmissa lähdöissä neljänneksi aivan podiumsijoitusten tuntumaan.

Kuva: Pertti Kangasniemi

Torstai-iltana päästiin radalle ensimmäistä kertaa uudella kuljetusautollamme, ja illan aikana laitettiin varikkopilttuu valmiiksi. Juuri ennen kilpailua keskiviikkona oltiin Alastarolla treenaamassa, joten torstaina auto vielä tarkastettiin ja korjattiin auton polttoaineensyöttöä vaivannut vika ennen perjantaipäivän virallisia testejä.

Perjantaina ajettiin neljä vapaata harjoitusta ja illalla aika-ajo. Kaksi ensimmäistä harjoituskertaa päästiin ajamaan kuivassa kelissä, ja polttoaineensyötön todettiin toimivan. Iltapäivällä alkoi kuitenkin vesisade, joten loput treenit ajettiin märällä radalla. Ennen näitä treenejä tiimin kokemus Cliolla sadekelistä ja sadekelinrenkaista oli nolla, mutta harjoitukset sujuivat hyvin. Aika-ajot ajettiin uusilla sadekelin renkailla, mutta radalla sopivan välin löytyminen omaan nopeaan kierrokseen osoittautui vaikeaksi, ja aika-ajosta tulokseksi kirjattiin vasta kuudes sija. Kuljettajan kokemattomuus sadekelistä näkyi myös tuloksessa. Treenipäivään sisältyi myös todella paljon muuta ohjelmaa, koska kyseessä oli ensimmäinen kilpailumme, auto piti hyväksyttää Renault Sportin katsastajalla. Autossa oli tietyt asiat, jotka katsastaja halusi tarkistaa olevan sääntöjenmukaisia, ja nämä tulivat omien treenipäivän kiireidemme lisäksi. Auto oli täysin sääntöjenmukainen, joten tarkastuksista johtuviin töihin ei jouduttu. Illalla auto sai vielä ylleen sarjan virallisten yhteistyökumppaneiden mainokset sekä uudet kuljettajan nimi- ja numerotarrat.

Lauantaina sää oli aurinkoinen ja lämmin, eli aivan eri kuin treenipäivänä. Aamun warm-up oli ainoa tilaisuus testata uusia kuivan kelin alustan säätöjä ennen kilpailulähtöjä. Näitä oli tarkoitus testata perjantain vapaissa harjoituksissa, mutta vesisade pilasi suunnitelmat. Uudet säädöt toimivat loistavasti, ja auto oli hyvä ajaa, joten niillä asetuksilla lähdettiin ensimmäiseen kilpailuun. Starttijärjestyssääntöjen mukaan lähtöpaikka oli kolmas.
Edessä oli siis ensimmäinen kilpailulähtö Clio Cup:ssa. Startti epäonnistui kuitenki täydellisesti, kun Aarni putosi lähdössä koko joukon hännille auton sammuttua lähtöviivalle. Epäonnistuneen lähdön jälkeen ajo kuitenkin kulki ja jo muutaman kierroksen jälkeen Aarni oli raivannut tiensä viimeiseltä 13. sijalta neljänneksi. Podiumsijoitus oli pitkään aivan käsillä, mutta kilpailun loppua kohden eturenkaiden lämmöt nousivat liikaa, ja kierrosaika huononi merkittävästi. Aarni tuli maaliin neljännellä sijalla, mikä on erittäin hyvä suoritus.
Toiseen lähtöön startattiin kuudennelta sijalta, ja ensimmäisellä kierroksella Aarni nousi jo kolmanneksi. Lähtö kuitenkin keskeytettiin radalla sattuneen kolarin vuoksi, ja kilpailijat ohjattin ratavarikolle odottamaan radan siivousta. Uusintalähdössä Aarni starttasi taas kuudennelta paikalta ja nousi ensimmäisen kierroksen aikana neljänneksi. Aiemmin treeneissä vaivannut polttoaineensyöttövika kuitenkin palasi ensimmäisellä kierroksella, minkä vuoksi auto lähes sammui radan pitkiin mutkiin. Vika paheni polttoaineen vähentyessä, joten ainoa mahdollisuus oli ajaa kilpailun ensimmäiset kierrokset viidentenä olevaa karkuun ja toivoa, että auto pysyy käynnissä maaliviivalle asti. Loppukierroksilla matkaa taaksepäin oli jo satoja metrejä, joten Aarni ajoi varmasti neljännellä sijalla maaliin. Viimeisillä kierroksilla auto kävi kuitenkin jo todella huonosti.

Kilpailuviikonlopun ei voi sanoa olleen muuta kuin onnistunut. Ensimmäisistä kilpailuistamme lähdettiin hakemaan viiden kärkeen yltävää tulosta ja ne otettin selvällä erolla, jopa auton ongelmista huolimatta. Viikonloppu oli todella kiireinen, ja niin autosta kuin luokastakin opittiin paljon uutta. Oli hienoa ja helpottavaa huomata kuljettajamme vauhdin yltävän lähes kärkeen asti ensimmäisen tosipaikan tullen. Lisätreenillä luokan terävin kärkin on täysin saavutettavissa.

Alkuviikon aikana tiimimme kuvagalleriaan lisäillään paljon kuvia viikonlopun kilpailuista, ja InCar-videot. Nyt korjataan autoa vaivannut polttoaineensyöttövika ja keskitytään testaamiseen, jotta loppukaudesta päästä podiumille nostamaan kannua. Näillä näkymin seuraava kilpailumme ajetaan 23.-24. syyskuuta Ruotsissa Ring Knutstorpissa. Myöhemmin syksyllä on mahdollisesti myös yksi ISO kilpailu tulossa, mutta siitä lisää myöhemmin.

Seinäjoen Vauhtiajot ja Kohaus (9.8.-16)

Kulunut viikonloppu vietettiin Vauhtiajoissa Seinäjoella. Clio oli koko viikonlopun ajan näytillä muiden turbo-autojen kanssa varikon edustalla, ja lauantaina ja sunnuntaina käytiin ajamassa lyhyet näytösajot Seinäjoen katuradalla. Katsojia oli paikalla kymmeniä tuhansia, joten näkyvyyttä saatiin taas runsaasti.
Viikkoa aiemmin kaluston kanssa oltiin päivä Koskella Kosken Kohauksessa esitellen autoa ja omaa kilvanajotoimintaa.

Ahveniston testivideo (25.7.-16)

Treeniä ja ensimmäinen kilpailu (25.7.-16)

Kesä on ollut todella kiireistä, ja testejä on ajettu paljon. Viime keskiviikkona testattiin Ahvenistolla ja ja perjantaina Rata-SM -sarjan treenipäivänä Alstarolla. Auto alkaa olemaan jo tuttu laite, vaikka varsinkin auton tiedonkeruulaitteiden kanssa on riittänyt opeteltavaa.
Kauden ensimmäiseen kilpailuun on haluttu valmistautua hyvin ja ensimmäinen kilpailu ajetaan 26.-27. elokuuta Alastaron moottoriradalla loimaalla. Ruotsin Clio Cup tulee vierailevana luokkana Suomen Porsche GT3 Cupin ja FTCC -sarjan kilpailuviikonloppuun.

Mylly Motor Show (16.5.-16)

Viime viikolla torstaista lauantaihin kauppakeskus Myllyssä Raisiossa järjestettiin Mylly Motor Show. Autoja oli nähtävillä lähes 40, joiden lisäksi paikalla oli moottoripyöriä ja muita moottoriajoneuvoja. Kävijöitä tapahtumassa oli todella paljon, varsinkin lauantaina, jolloin autoa ja omaa kilvanajotoimintaa sai esitellä useille kymmenille ihmisille. Näkyvyyttä saatiin runsaasti, ja perjantain Auranmaan Viikkolehdestä auto ja tiimi oli osalle kävijöistä jo entuudestaan tuttu.

Clion ensitestit (30.4.-16)

Tänään ajettiin Clion ensimmäiset kunnon testit Alastaron radalla. Jo viikko sitten autoa käytiin koittamassa Ahvenistolla, mutta mitätön anturivika haittasi koko testien ajan.Alustan säädöt olivat mitä sattuivat, mutta tarkoituksena olikin päästä vain koittamaan uutta autoa. Kuskin sanoin: "Todella hieno auto ajaa, lukon ansiosta kurvissakin saa laittaa kaasua lisää ja läpistä isompaa vaihdetta. Jarrut ja slicksien pito on jotain aivan eri luokkaa mitä edellisessä Civicissä. Ja isompaan vaihtaessa auton soundi on todella siisti".

Uusi auto ja Autosaloon (14.8.-16)

Pienten toimitusvaikeuksien jälkeen uusi Clio saapui Suomeen viime maanantaina. Auto haettiin jo saman päivän aikana Turun satamasta, ja alettiin valmistelemaan Turussa viikonloppuna järjestettyä AutoSaloon -autonäyttelyä varten. Näyttelyyn saatiin pystyyn hieno ständi autolle telttoineen, kävijöitä oli runsaasti ja kiinnostuneita riitti. Lopullisen teippauksen auto saa ylleen parin viikon sisällä, mutta jo näyttelyyn saatiin omat nimet/numerot ja logot näkyville, kiitos teipparimme.
Tällä viikolla aloitetaan viimeinkin testit Clion kanssa ja katsotaan kauden ensimmäisen kilpailun aikataulu Ruotsin Clio Cupista.
Kalustomme on nähtävillä myös 12.-14.5. kauppakeskus Myllyssä järjestettävässä Mylly Motor Showssa.

Uusi galleria avattu (26.3.-16)

Tiimimme uusi galleria on avattu uudelle sivulle, jossa kuvat ja videot ovat helposti katseltavissa ja selattavissa. Galleriaan pääset tutustumaan TÄSTÄ.

Kauden 2016 kilpuri (20.3.-16)

Eilen päästiin viimeinkin katsomaan tämän kauden kilpa-autoa Iso-Britannian Cheshireen. Matka oli vain lyhyt visiitti, sillä aamulla lennettiin Manchesteriin, josta mentiin taksilla katsomaan autoa ja illalla palattiin jo Suomeen. Auto oli odotusten mukainen, ja sen odotetaan saapuvan Suomeen kahden, kolmen viikon sisällä.

Auto on siis 2014 mallinen Renault Sportin rakentama Renault Clio Cup -auto. Linkin takaa löytyy lisää tietoa, myöhemmin tehdään omille sivuille myös esittely autosta: www.renaultsport.com/clio-cup

Uuden auton hankinta (30.1.-16)

Civicci vietiin uudelle omistajalle vuodenvaihteessa, ja seuraavan auton etsiminen on ollut kiivasta jo kauan. Nyt vaihtoehdot alkavat olla selvillä, ja toivottavasti jo lähiviikkojen aikana päästään kertomaan millainen auto talliin on saapunut.